Vartotojas arba klientas – asmuo, kuriam lenkiasi ir kuriam įtikti stengiasi bet kokio pobūdžio paslaugų teikėjas. Ne išimtis ir Google – tai yra populiariausia paieškos sistema daugelyje regionų (tame tarpe ir Lietuvoje). Pastaroji internetinė programa yra suinteresuota būti enciklopedija – tai yra įrankiu, kurį pasitelkia daugelis, ieškodamas atsakymų į iškylančius bet kokio pobūdžio klausimus. Kaip tai pasiekti? Atsakymas paprasta: žmonės turi lengvai rasti jį tenkinančią informaciją. Tai padaryti Google‘ui padeda SEO paslaugos.
Naudojimasis paieškos sistema – daugeliui mūsų yra kasdienybė. Atsidarome internetinę svetainę, kuri daugelyje kompiuterių yra nustatyta kaip pagrindinis tinklapis ir suformuluojame tai, ką norime sužinoti: tarkime, „persų veislės kačių priežiūra“. Tikriausiai retas susimąstome, iš kur Google yra toks protingas – savaime suprantame, kad pastarajame glūdi visapusiškos informacijos klodai. Iš tiesų paieškos sistema atlieka informacijos susistemintojo vaidmenį – tai yra pateikia reikiamą informaciją reikiamu metu (jei žmogus ieško informacijos apie kačių priežiūrą, jam šiuo metu nėra aktualu susipažinti su šunų ir kačių priežiūra).
Google yra tiesmukiškas, jis neturi galimybės šifruoti informacijos, slypinčios tarp eilučių. Jei administratorius nori, kad jo internetinė svetainė paieškos sistemoje būtų pateikta tam tikrame kontekste, privalu, jog Google suprastų, į ką pastaroji orientuota. Būtent šioje vietoje ir paminėtinos SEO paslaugos bei jų vaidmuo. Jų dėka paieškos sistema „pripažįsta“, jog tinklapis yra nusipelnęs būti prieinamas vartotojui. SEO paslaugos užtikrina, jog svetainė:
- Būtų orientuota į tam tikrą sritį (vartotojas, apsilankęs tinklapyje, turi aiškiai suvokti, jog tinklapis orientuotas, pavyzdžiui, į kates, o ne į šunis).
- Būtų reklamuojama kituose internetiniuose šaltiniuose. Nuorodų skaičius (tiesioginių ir „užslėptų“ raktinių žodžių tekstuose pavidalu) nulemia, kokią vietą svetainė išsikovos paieškos sistemos pozicijoje.
- Būtų reklamuojama kokybiškai. Negalima leisti, jog svetainė būtų pradėta vertinti kaip šlamštas („dėka“ bereikšmių straipsnių ar „draugystės“ su abejotinos kokybės svetainėmis).
Taigi, SEO paslaugos naudingos tiek paieškos sistemoms, tiek ir realiems vartotojams. Jų dėka žmonės gauna reikiamą informaciją, o paieškos sistema vertinama kaip kokybiška ir patikima.